Holiday

Publicerat: 23 oktober, 2014 i Okategoriserade

Idag var vi lediga för hela Thailand hedrar minnet av Thailands nuvarande kungs farfar, som också varit kung. En väldigt omtyckt och uppskattad kung.

Så vi började dagen med att åka moppetexi ner till Robinsson, där vi möte Pairin, Ohm och Pairins bästa vän. Sedan tog vi en, ja vad ska man kalla dom för flakbuss? (det ser ut som en pickup med ett stort flak som dom monterat tak och sittplatser) mot Bangsaeng beach. Där vi gick omkring en liten sväng, åt kokosnötsglass med sticky rice och drack kokosnötvatten direkt ur en kokosnöt. Det kom även fram en främling som ville ta en bild med mig och Jesper, hon sa att det var för ett skolprojekt men jag vet inte om jag tror på det. Därefter åkte vi mer sån där konstig flakbuss till ett köpcentrum där jag köpte träningshorts för alla våra badminton pass och sen åt vi buffé, sjukt gott! Dels fanns det sushi i alla former, sen så fick man även in typ en gryta mitt på bordet och runt om oss åkte mat på ett band som man sedan la ner i grytan och när det var klart så åt man. Super gott. Och vi satt där i typ 1½ timme idag och bara frossade.

Idag noterade jag även att inne på tjejernas toalett på köpcentrumet så fanns det en automat för graviditetstest. Och utanför toaletterna fanns en våg och en blodtrycksmaskin. Väldigt fascinerande.

Inlägget blev nog inte lika intressant som jag tänkt mig men vi hade en toppen dag i alla fall. 😀

Lämna en kommentar